#include <SceneObject.h>
Inheritance diagram for Lamp::SceneObject:

Public Types | |
| enum | CopyMask { copyMeshData = 0x1 << 0, copyMaterial = 0x1 << 1, copyTexture = 0x1 << 2, copyPicture = 0x1 << 3 } |
| コピーマスク More... | |
Public Member Functions | |
| virtual int | getReferenceCount () const=0 |
| リファレンスカウントの取得 | |
| virtual const String & | getName () const |
| 名前の取得 | |
| virtual Scene * | getScene () const |
| シーンの取得 | |
| virtual bool | isCamera () const |
| カメラかどうか | |
| virtual Camera * | castCamera () const |
| カメラへのキャスト | |
| virtual bool | isSceneNode () const |
| シーンノードかどうか | |
| virtual SceneNode * | castSceneNode () const |
| シーンノードへのキャスト | |
| virtual bool | isSceneLeaf () const |
| シーンリーフかどうか | |
| virtual SceneLeaf * | castSceneLeaf () const |
| シーンリーフへのキャスト | |
| virtual bool | isLight () const |
| ライトかどうか | |
| virtual Light * | castLight () const |
| ライトへのキャスト | |
| virtual bool | isModel () const |
| モデルかどうか | |
| virtual Model * | castModel () const |
| モデルへのキャスト | |
| virtual bool | isMesh () const |
| メッシュかどうか | |
| virtual Mesh * | castMesh () const |
| メッシュへのキャスト | |
| virtual bool | isMeshData () const |
| メッシュデータかどうか | |
| virtual MeshData * | castMeshData () const |
| メッシュデータへのキャスト | |
| virtual bool | isMaterial () const |
| マテリアルかどうか | |
| virtual Material * | castMaterial () const |
| シェーダへのキャスト | |
| virtual bool | isTexture () const |
| テクスチャかどうか | |
| virtual Texture * | castTexture () const |
| テクスチャへのキャスト | |
| virtual bool | isPicture () const |
| ピクチャかどうか | |
| virtual Picture * | castPicture () const |
| ピクチャへのキャスト | |
Protected Member Functions | |
| SceneObject (const String &name, Scene *scene) | |
| コンストラクタ | |
| virtual | ~SceneObject () |
| デストラクタ | |
Protected Attributes | |
| String | name_ |
| 名前 | |
| Scene * | scene_ |
| シーン | |
Definition at line 48 of file SceneObject.h.
|
|
コピーマスク
Definition at line 73 of file SceneObject.h. |
|
||||||||||||
|
コンストラクタ
Definition at line 253 of file SceneObject.h. |
|
|
カメラへのキャスト
Definition at line 97 of file SceneObject.h. References isCamera(), and NULL. |
|
|
ライトへのキャスト
Definition at line 145 of file SceneObject.h. References isLight(), and NULL. Referenced by Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(). |
|
|
シェーダへのキャスト
Definition at line 209 of file SceneObject.h. References isMaterial(), and NULL. |
|
|
メッシュへのキャスト
Definition at line 177 of file SceneObject.h. |
|
|
メッシュデータへのキャスト
Definition at line 193 of file SceneObject.h. References isMeshData(), and NULL. |
|
|
モデルへのキャスト
Definition at line 161 of file SceneObject.h. References isModel(), and NULL. Referenced by Lamp::CollisionConverter::convertLeaf(), and Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(). |
|
|
ピクチャへのキャスト
Definition at line 241 of file SceneObject.h. References isPicture(), and NULL. |
|
|
シーンリーフへのキャスト
Definition at line 129 of file SceneObject.h. References isSceneLeaf(), and NULL. |
|
|
シーンノードへのキャスト
Definition at line 113 of file SceneObject.h. References isSceneNode(), and NULL. |
|
|
テクスチャへのキャスト
Definition at line 225 of file SceneObject.h. References isTexture(), and NULL. |
|
|
|
リファレンスカウントの取得
Implemented in Lamp::Camera, Lamp::Material, Lamp::Mesh, Lamp::MeshData, Lamp::Picture, Lamp::SceneLeaf, Lamp::SceneNode, and Lamp::Texture. |
|
|
シーンの取得
Definition at line 69 of file SceneObject.h. References scene_. Referenced by Lamp::Picture::destroy(), Lamp::MeshData::destroy(), Lamp::Light::destroy(), Lamp::Texture::recursiveDestroy(), Lamp::SceneNode::recursiveDestroy(), Lamp::Model::recursiveDestroy(), Lamp::Mesh::recursiveDestroy(), and Lamp::Material::recursiveDestroy(). |
|
|
カメラかどうか
Reimplemented in Lamp::Camera. Definition at line 91 of file SceneObject.h. Referenced by castCamera(). |
|
|
ライトかどうか
Reimplemented in Lamp::Light. Definition at line 139 of file SceneObject.h. Referenced by castLight(), Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(), Lamp::TextSceneSaver::writeSceneNodeLink(), and Lamp::BinarySceneSaver::writeSceneNodeLink(). |
|
|
マテリアルかどうか
Reimplemented in Lamp::Material. Definition at line 203 of file SceneObject.h. Referenced by castMaterial(). |
|
|
メッシュかどうか
Reimplemented in Lamp::Mesh. Definition at line 171 of file SceneObject.h. Referenced by castMesh(). |
|
|
メッシュデータかどうか
Reimplemented in Lamp::MeshData. Definition at line 187 of file SceneObject.h. Referenced by castMeshData(). |
|
|
モデルかどうか
Reimplemented in Lamp::Model. Definition at line 155 of file SceneObject.h. Referenced by castModel(), Lamp::CollisionConverter::convertLeaf(), Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(), Lamp::TextSceneSaver::writeSceneNodeLink(), and Lamp::BinarySceneSaver::writeSceneNodeLink(). |
|
|
ピクチャかどうか
Reimplemented in Lamp::Picture. Definition at line 235 of file SceneObject.h. Referenced by castPicture(). |
|
|
シーンリーフかどうか
Reimplemented in Lamp::SceneLeaf. Definition at line 123 of file SceneObject.h. Referenced by castSceneLeaf(). |
|
|
シーンノードかどうか
Reimplemented in Lamp::SceneNode. Definition at line 107 of file SceneObject.h. Referenced by castSceneNode(). |
|
|
テクスチャかどうか
Reimplemented in Lamp::Texture. Definition at line 219 of file SceneObject.h. Referenced by castTexture(). |
1.3.2